Shader [3 phases] "Portal"
Phases:
2. Portal
3. Water trail
Shadergraph: Lake portal
Shader gemaakt door tutorial van Gabriel Aguiar te volgen op YouTube.
Tutorial: https://www.youtube.com/watch?v=w0znZIuvQ2I&list=PLAMMLBzN7ZPX8deNGHhOjW1HJuED-6v7B&index=65&t=159s
Voor in de Mirror Lake (water shader) wou ik graag een portal implementeren onder het water om een mystical sfeer te maken in de grotten, en te laten zien dat het een mytische gebied is.
Naast de portal shader zit er ook een simpele particle in geimplementeerd die als sparks uit de portal rondzweven als een draaikolk waar je in zou kunnen stappen.
Shadergraph nodes layout

Particles: Water trail
Tutorial: https://www.youtube.com/watch?v=agr-QEsYwD0&list=PLAMMLBzN7ZPX8deNGHhOjW1HJuED-6v7B&index=67&t=1s
Voor de vissen in het water heb ik een water trail particle gemaakt met een gravity zodat met de richting mee kan bewegen van een object. Elke particle is geparent aan een vis zodat het ermee beweegt.
Met de color over lifetime heb ik een gradient gemaakt zodat het zowel met het water als met de portal een connectie heeft, door de uiteinde roze te maken en het begin meer blauw.
Eerst had ik een andere gradient gemaakt (zoals te zien is in de presets) wat alleen maar blauwe tinten had. Het paste niet goed bij de portal kleuren.
Comments
Post a Comment